Ekonomisk förvaltning

Ekonomisk förvaltare är Fastum AB

Logga gärna in på Mina Sidor via fastumdirekt.se för att uppdatera era kontaktuppgifter och välja typ av fakturering.

Fastums servicecenter har telefontid vardagar mellan kl 8-16.
Telefonnumret är 90 220 (utan riktnummer).

Brf Råsundaslottet

Organisationsnummer: 716421-1869
Bankgironummer: 5920-3588

Medlems- och lägenhetsförteckning

Enligt bostadsrättslagen är styrelsen skyldig att föra förteckning över bostadsrättsföreningens medlemmar och en förteckning över de lägenheter som är upplåtna med bostadsrätt.

Lägenhetsförteckningen ska för varje lägenhet ange:

• Lägenhetens beteckning
  • Belägenhet i huset
  • Antal rum och tillhörande utrymmen
  • Datum för registrering av den ekonomiska planen
  • Bostadsrättsinnehavarens namn
  • Insats för bostadsrätten
  • Notering om eventuell pantsättning

Ändras någon uppgift i förteckningen ska detta noteras omgående. Vid överlåtelse av bostadsrätt ska en kopia av överlåtelseavtalen fogas till förteckningen. Datum för upplåtelse respektive eventuell överlåtelse är inte obligatorisk men kan vara bra att notera liksom också överlåtelsepriset.

Endast bostadsrättsinnehavaren har rätt att på begäran få ett utdrag ur lägenhetsförteckningen beträffande den lägenhet som han innehar. Medlemsförteckningen är däremot ”offentlig”.